Tuesday 7 April 2015

KAU SELALU ADA 5

BAB 5
            Encik Ammar menarik tanganku untuk mendekati wanita itu . Dia terus tunduk meraih tangan wanita itu lalu di kucup . Juga pipi itu . Mata hitam wanita itu tidak berkelip memandangku .
            “ Mama , ini Iman Suffiyah . Isteri Am. Iman , ini mama .” Encik Ammar memperkenalkan kami . Aku segera meraih tangan dia dan tunduk mengucup. Tidak aku sangka, dia terus peluk aku dengan erat . Fuh , lega … Mak mertua aku boleh terima aku walaupun anak dia tu macam tak aje .. Tak apa , Iman . Perlahan-lahan . Semuanya akan baik-baik saja .
            “ Mama sangat gembira Iman jadi isteri Am . Bukan Najwa tu . Dari mula lagi mama dah rasakan , pasti akan terjadi sesuatu . Mama sangat bersyukur dan berterima kasih pada Iman sebab menyelamatkan maruah Ammar .” Mama sudah menangis sambil peluk aku . Sebak juga dada aku bila melihat seorang ibu menangis macam ini demi anak-anak dia . Tapi aku tahankan saja . Pelukan kami terlerai dan wajah Encik Ammar aku pandang . Mata dia juga sedang memandangku .
            “ Malam ni , tidur sini ya . Mama nak sangat berbual dengan kamu . Emak kamu apa khabar ? Lama mama tak jumpa Kiah .” Kata mama lagi . Aku tak cakap apa-apa bila mama sudah mempelawa aku untuk bermalam di sini .
            “ Mama ..” Panggil seseorang pula . Aku dan mama menoleh . Seorang wanita yang sedang mengandung keluar dari dapur agaknya . Dia terus menghampiri kami dan menghulurkan tangan padaku .
            “ Saya Sarah . Panggil saja Kak Sarah ..” Dia memperkenalkan diri dan aku juga memperkenalkan diriku .
            “ Isteri abang Amraz .” Kata Encik Ammar . “ Along dengan papa mana , Kak Long ?” Tanya Encik Ammar pula .
            “ Keluar melawat kawasan !” Balas Kak Sarah , selamba . “Out stationlah . Apa lagi . Awakkan pengantin baru . Jadi , papa bawak along kamu .” Sambungnya lagi sambil senyum pada aku dan Encik Ammar . Aku senyum segaris . Terasa kekok pulak .
            Kak Sarah ni memang happy go lucky orangnya kut . Dua jam aku kat sini , dia sudah terlebih peramah dengan aku . Asyik ketawa saja . Dia suka bercerita . Tentang anak perempuan dia yang comel itulah . Tentang suami dialah dan tentang kandungan dia yang sudah masuk tujuh bulan itu .
            Aku berdiri tegak di tengah-tengah bilik Encik Ammar . Besar dan agak luas . Perabutnya semua berwarna putih . Ada satu sudut bersantai untuk menonton tv . Ada beberpa buah kusyen untuk melepak atas karpet kelabu yang tebal itu . Aku lihat beg pakaian aku dan dia sudah di letakkan di dalam bilik itu .
            Pintu bilik di ketuk perlahan . Segera aku melangkah ke pintu dan membukanya . Wajah Kak Sarah sedang tersenyum lebar di hadapan mataku .
            “ Ada apa , Kak Sarah ?” Tanyaku , memandangnya juga . Dia terus mencapai tangan aku dan meletakkan sesuatu di tapak tangan aku . Aku tunduk dan memandang sehelai kain satin . Lembut dan licin . Aku angkat dan melihatnya . Baju tidur??
            Mataku sudah terbeliak  melihat baju tidur nipis dan bertali halus itu . Ini .. ini … Aku pandang Kak Sarah yang sudah tersenyum penuh makna . Dia tepuk bahu aku sekali .
            “ Akak memang nak bagi baju ni pada isteri Ammar tu . Dia tu keras kejung . Manalah tahu bila tengok Iman pakai macam ni , dia boleh bertukar jadi mat romantik ke . Maybe you need it … well , you know ..” Kak Sarah sudah senyum penuh makna .
            “ Eauwwww…” Jerit ku perlahan . Aku baru nak bagi balik baju tidur itu pada Kak Sarah bila mata terpandang Encik Ammar yang baru keluar dari bilik mama di hujung sana . Segera aku sorokkan baju tidur itu ke belakang .
            “Well , good night … have a pleasant night!” Bisik Kak Sarah , lalu terus berlalu pergi . Encik Ammar selamba saja masuk ke bilik sambil pandang aku sekilas . Dia melangkah ke meja solek dan mengeluarkan telefon bimbit dan dompetnya dari dalam poket seluar .
            “ Harap awak tak kisah kita tidur sini malam ni .” Katanya , tanpa menoleh padaku . Aku tutup pintu bilik dan masih berdiri dekat dengan pintu . Dah tak tahu nak buat apa.
            “ Satu malam tak apa . Tak mati pun .” Balasku , perlahan . Tapi masih tak bergerak dari situ . Dia memandangku kini .
            “ Kenapa tegak aje kat situ ? Tak nak tidur ke ?” Tanya dia sambil memandang dengan kening sebelahnya ternaik . Aku diam . Tangan pegang kemas-kemas baju tidur itu di belakangku . Aku sudah tak tahu nak buat apa bila kakinya mula datang mendekatiku .
            Mata hitam dia meneliti wajahku bagai mencari apa-apa yang aku cuba sembunyikan . Mungkin dia rasa pelik bila melihat aku tak bergerak dan tangan asyik kat belakang sejak dia masuk tadi .
            “ Apa yang awak sorokkan kat belakang tu ?” Si dia mula bertanya . Kepala sudah di jengahkan sedikit ke belakang aku .
            “Nothing!” Aku sedikit mengelak dan pusing sikit badan aku bila dia sudah semakin dekat . Dia terus tarik tubuh aku dan aku terus melekat ke tubuh dia . Terkaku aku bila dia peluk aku begitu dan tangannya terus mengambil barang yang aku sorokkan di belakang.
            Dia menjeling manja kat aku dan kemudian memandang pada gaun tidur di tangannya . Bibirnya sudah senyum senget sedikit .
            “Where did you get this ?” Dia bertanya lembut . Suaranya kedengaran dalam .
            “ Kak Sarah .” Jawabku perlahan saja .
            “ Pakai ajelah . Saya yang nampak awak . Bukan ada orang lain dalam bilik ni .” Katanya berlalu sambil selamba membuka baju T dia dan di campakkan ke dalam bakul tepi bilik air . Dia capai tuala . Kaki yang nak melangkah ke bilik air terhenti dan dia menoleh padaku . Aku sudah menunduk . Malunya!!
            “ Apa nak malu , Iman . Awak pun pernah bertuala saja depan saya .” Katanya , sambil bibir tersenyum menguntum padaku dan berlalu masuk ke bilik air .
            Aku teragak-agak nak keluar dari bilik air. Haishh , kenapa Kak Sarah tak bagi baju tidur yang sopan sikit ? Ini dah macam nak kena joget tarian tiang!
            Aku membetul-betulkan bahagian dada yang sememangnya tak boleh nak tutup itu . Ni , kalau Encik Ammar nampak , sure  aku kena terkam . Segannya aku nak keluar. Apa nak buat ni?
            Pintu bilik air tiba-tiba di ketuk orang . Itu sudah semestinya encik suami ‘tersayang’ . Aku diamkan saja . Takut nak keluar dengan pakaian yang ala-ala perempuan murahan ini . Baju warna merah itu memang nampak seksi . Aku sendiri segan nak tengok .
            “ Iman Suffiyah ?” Suara itu memanggilku dari luar . Terus tegak bulu roma aku . Cepat-cepat gosok lengan yang terdedah . Dengar suara dia saja sudah menegakkan bulu roma aku . Apalagi kalau mata itu pandang baju tidur ini .
            Pintu bilik air di ketuk lagi . Kali ini agak kuat sedikit . Aku pejam mata seketika dan tarik nafas . Kemudian hembus perlahan-lahan . Dengan muka cuba buat selamba macam dah biasa pakai baju macam ni , aku buka pintu bilik air . Tubuh tegap Encik Ammar yang hanya bersinglet putih dan berseluar kapas kotak-kotak  tegak di hadapanku .
            Buat beberapa ketika dia macam terkaku . Matanya juga . Tangan aku dah naik tutup dada dan leher aku . Rasa macam sia-sia aje . Dia berdehem sekali .
            “ Saya ingatkan awak jatuh dalam bilik air tadi . Lama sangat .” Katanya . Aku nampak dia hembus nafas dan menggosok-gosok dadanya perlahan . Aku melangkah keluar sambil tarik-tarik baju itu yang parasnya cuma atas lutut . Dia ikut aku dari belakang .
            Kemudian kami tak tahu nak buat apa . Cuma berdiri tegak di tepi katil . Dia di bahagian kanan dan aku di bahagian kiri .
            “ Err.. dah jom tidur . “ Katanya , lalu menyelak comforter dan naik atas katil dan pandang aku yang masih lagi berdiri tegak di sisi katil .
            “ Awak tunggu saya bentang karpet merah ke ?” Sindir dia . Ceh!
            Bengang dengan kata-kata sinis dia tu , aku terus panjat katil dan terus baring . Ah , bestnya baring atas tilam mahal ni . Aku tersenyum sendiri dan memejamkan mata .
            Tapi kemudian mataku terus terbuka bila kepalaku di angkat dan dia meletakkan di atas lengannya. Tubuh Encik Ammar sudah mendekat padaku . Terasa kehangatan nafasnya di dahiku bila dahi aku pula di kucupnya . Dia menghela nafas perlahan . Kemudian dia angkat kepalanya sedikit dan mengucup pipiku pula .
            “ Awak nampak seksi bila pakai macam ni , Iman.” Bisiknya di telingaku . Desah nafasnya sudah tersekat-sekat . Oh tidak , aku sudah pejam mata . Rasa nak menangis pun ada bila bibir dia sudah mengucup telinga aku dan leher aku .
            “ Encik Ammar … Encik Ammar .. wait ..wait ..wait ..” Aku tolak-tolak dada dia yang sudah menindih aku . Dia terus mengangkat mukanya dari celah leher aku dan tunduk memandangku .
            “ Kenapa ?” Dia bertanya . Kenapa ya ? Aku pun tak tahu kenapa aku panggil dia . Apa yang aku tahu , aku tak selesa bila dia mula bertindak begitu padaku .
            “ Awak tak rasa ke kita ni terlalu awal nak melakukan hubungan ..” Aku jadi segan nak cakap . “ Jom , kita kenal-kenal dulu .” Aku terus bagi cadangan begitu . Kening dia sudah terangkat sedikit dan bibirnya sudah senyum sejemput . Dia melepaskan pelukannya di tubuhku dan aku terus duduk dan menghembuskan nafas . Debaran di dada begitu kuat sekali bila melihat matanya merenung wajahku dan pada tubuhku yang sedikit mendedahkan itu .
            “ Hai , saya Iman Suffiyah . Awak boleh panggil Iman saja . Saya budak kolej .” Kataku , berdehem sesekali . Membetulkan suara yang tiba-tiba nak hilang itu .
            “ Ammar .. Ammar Hafiz Bin Dato’ Azhari . Nice meeting you , Iman .” Mata hitamnya bagai tersenyum memandangku . Mungkin dia tahu apa yang aku cuba nak lakukan . Bukannya apa , aku terlalu gemuruh ni . Mana pernah orang lelaki sentuh aku macam tu sekali !
            “ Awak kerja apa ya , Encik Ammar ?” Tanyaku , bersemangat sungguh nak tahu .
            “ CEO di syarikat papa kita tu ..” Katanya , sudah mendekatiku semula . Aku berganjak sedikit .
            “ O , awak CEO . Mesti susahkan jadi CEO ni …” Kataku lagi . Dia mengangguk dan dia semakin dekat padaku . Tubuhnya sudah bersentuhan dengan tubuhku semula . Aku pula semakin condong ke belakang bila dia semakin menghimpit aku semula .
            “ A ..aw .. awak tak nak tahu pasal saya ke , Encik Ammar ?” Tanyaku , cuba menolak dadanya sekali lagi . Mata dia sudah merenung jauh ke mataku .

            “I know everything about the girl I married . Now , stop talking and let’s get into action . You look so beautiful and so damn sexy and I …” Dia tidak menghabiskan ayat-ayatnya tapi bibirnya terus mengucup bibirku . Memang aku sudah tak bergerak sudahnya .

1 comment:

  1. adengan mlm pertama aduh... ammar xblh menahan adekah nafsu or cinta dh bermukim d hati

    ReplyDelete